• Primo Piano

Benvenuto nel forum di PASSIONE PEUGEOT AUTO CLUB ITALIA
dal 2002 il punto di riferimento degli appassionati italiani del Marchio del Leone!


Cosa aspetti? Registrati subito...

Avrai la possibilità di trovare rapidamente ciò che cerchi, potrai accedere alle aree riservate e porre i tuoi quesiti direttamente alla nostra Community...

Buona navigazione!


ImmagineImmagineImmagineImmagineImmagineImmagineImmagineImmagineImmagine

Restauro Peugeot 404 Coupé Iniezione in Canada

Sezione dedicata a tutti gli altri modelli ultraventennali

Re: Restauro Peugeot 404 Coupé Iniezione in Canada

Messaggiodi Squalo il 27/06/2018, 0:12

Cool project! :applause: :thumbleft:
In garage: Nuova 5008 1.5 BlueHDi 16v S&S GT Line Emeral Crystal | 05/2018 (il Grande Squalo)
305 1.5 S Beige Antilope | 05/1982 (la Vieille Guimbarde)
306 Cabriolet 1.8 Roland Garros Verde Grand Chelem | 03/1996 (la Découvrable)
505 Familiale 2.0 GR Grigio Futura | 11/1984 (l'Ammiraglia)
Ex: 307 2.0 HDi 16v Speed'up FAP 5 porte Grigio Ferro | 05/2004 (lo Squalo) *GRAZIE LEONESSA*
Socio tesserato n. 040 - "PEUGEOT C'EST SERIEUX"
Avatar utente
Squalo
Amministratore
Amministratore
 
Messaggi: 24984
Età: 46
Iscritto il: 23/09/2004, 15:37
Località: (PD) - PADOVA

Re: Restauro Peugeot 404 Coupé Iniezione in Canada

Messaggiodi jupeugeot il 27/06/2018, 13:21

:shock: :applause: :applause: :applause:
307 SW 1.6 Grigio allum - Pack tekno, Elettr. e Visibilità - Sensori parcheggio - 6° sedile - Battitacco alluminio ant e post- tendine parasole post. e baule originali - luci pozzanghera - luci segnalaz. porte - doppia luce bagagliaio - sinto cd Pioneer DEH-P88 rs - AP Coral SDK 160 + BLC 130 + SUB HERTZ DBA 200.3 + insonoriz. medium portiere ant e post - Immat 8/01/03 - 4°-5°-6°-7°-8°-9°-10°-11°-12°-13°-14°-15°-16°-17°-18°-21°-22°-23°-24°-25° RADUNO / Evento 1° Auto / Sochaux 2009 e 2016 - TESSERA N. 7 - km percorsi 171.500 Consumo 7,4 l/100 km - vel media 48 km/h - treno gomme (1°km 62082 - 2°km 111855 - 3° km 151119) - frizione - scarico (1° km 93024)
206 1.4 XT 5 porte- Immat. 26/11/02 - km percorsi 157.300
406 Coupè 3.0 V6- Immat. 10/06/99 - km percorsi 149.700 Consumo 10,2 l/100 km
Avatar utente
jupeugeot
Consiglio Direttivo
Consiglio Direttivo
 
Messaggi: 11632
Età: 51
Iscritto il: 23/03/2004, 15:07
Località: (MI) - Vignate

Re: Restauro Peugeot 404 Coupé Iniezione in Canada

Messaggiodi Mike T. il 29/07/2018, 3:36

Immagine


What a fun day! OK not really. I managed to get the passenger door lock installed and working, something that eluded me last time. Then I put the side glass in and tried rolling it up, and the cables were binding on the winding drum so it would not go up more than halfway.

Recognizing that the previous installation was not done properly :( , I had to take it out. The drum that has the cable windings on it was a total mess, a rat's nest of tangles. I spent about 90 minutes doing random stuff to it like un-looping cable, not fully knowing what I was doing. But in the end I got the drum wound properly - one end of the cable on one side of the drum and the other end on the other, with five windings of cable over the drum in between. Holding it carefully I reinstalled it in the door and then installed the glass again (1 hour's work there) and it works!
1966 Peugeot 404 Coupé Injection No. 4598609, cambio Nardi
Registra il tuo 404: https://recensement.leclub404.com/
Avatar utente
Mike T.
Peugeottista veterano
 
Messaggi: 471
Età: 58
Iscritto il: 15/09/2011, 20:17
Località: Ladysmith BC Canada

Re: Restauro Peugeot 404 Coupé Iniezione in Canada

Messaggiodi Mike T. il 16/08/2018, 5:44

I got the correct oil pressure gauge for the future Jaeger-sport instrument panel that I will eventually make for the car. Here are all the gauges :
Immagine

A couple of weeks ago, the upper rear quarter-window trims were re-mounted. The stainless steel has been polished so it looks quite good.
Immagine
1966 Peugeot 404 Coupé Injection No. 4598609, cambio Nardi
Registra il tuo 404: https://recensement.leclub404.com/
Avatar utente
Mike T.
Peugeottista veterano
 
Messaggi: 471
Età: 58
Iscritto il: 15/09/2011, 20:17
Località: Ladysmith BC Canada

Re: Restauro Peugeot 404 Coupé Iniezione in Canada

Messaggiodi Mike T. il 16/09/2018, 3:53

Immagine

Immagine

I was dreading removing for the second time the driver's side window winder cables to reseat them properly. It went reasonably well. As did the installation of the window tracking. The nightmare was installing the interior door opener - getting the clip on to the door latch, blind and inside the door was "fun". I also installed the door lock. Installing the glass is a pain too. Ugh, glad it's over.

Immagine

Immagine
1966 Peugeot 404 Coupé Injection No. 4598609, cambio Nardi
Registra il tuo 404: https://recensement.leclub404.com/
Avatar utente
Mike T.
Peugeottista veterano
 
Messaggi: 471
Età: 58
Iscritto il: 15/09/2011, 20:17
Località: Ladysmith BC Canada

Re: Restauro Peugeot 404 Coupé Iniezione in Canada

Messaggiodi Mike T. il 30/09/2018, 3:31

Immagine
Installed passenger side vent window with the new gasket....

Immagine
Record rear dampers installed. Wish I could get Peugeot rears but I can't...

Immagine
Driver's side vent window installed with new gasket

Immagine
Lower rear 1/4 window trim installed - had to drill my new panels to make that happen :eek:
1966 Peugeot 404 Coupé Injection No. 4598609, cambio Nardi
Registra il tuo 404: https://recensement.leclub404.com/
Avatar utente
Mike T.
Peugeottista veterano
 
Messaggi: 471
Età: 58
Iscritto il: 15/09/2011, 20:17
Località: Ladysmith BC Canada

Re: Restauro Peugeot 404 Coupé Iniezione in Canada

Messaggiodi Mike T. il 03/10/2018, 0:11

Immagine

Thanks to Harm (that's his nickname!) in the Netherlands for finding these original Jaeger sports instrument panel warning lights! I just got them today. L to R:

- low fuel pressure (KF/KF2 engine)
- low brake vacuum / low brake fluid level
- low oil pressure
- main/high beam warning light
- turn indicator warning light

Now all I have to do is make a panel to hold the 6 gauges and these lights, paint it....oh and rebuild all the instruments, which likely need a refresh.
1966 Peugeot 404 Coupé Injection No. 4598609, cambio Nardi
Registra il tuo 404: https://recensement.leclub404.com/
Avatar utente
Mike T.
Peugeottista veterano
 
Messaggi: 471
Età: 58
Iscritto il: 15/09/2011, 20:17
Località: Ladysmith BC Canada

Re: Restauro Peugeot 404 Coupé Iniezione in Canada

Messaggiodi Mike T. il 08/10/2018, 4:09

Today I got the beltline trim installed on the driver's side.

With some help: my youngest daughter put the nut that holds the rearward part of the front fender trim on - that is only accessible with the front door opened about 45 degrees, because even like that, there is about 3 mm of space to play with to get the sucker spinning on the captive bolt that's attached to the stainless steel trim. All other connections are easy. My other daughter did the passenger side a couple of months ago. My fingers are too big to get in there properly!

Immagine

Immagine
1966 Peugeot 404 Coupé Injection No. 4598609, cambio Nardi
Registra il tuo 404: https://recensement.leclub404.com/
Avatar utente
Mike T.
Peugeottista veterano
 
Messaggi: 471
Età: 58
Iscritto il: 15/09/2011, 20:17
Località: Ladysmith BC Canada

Re: Restauro Peugeot 404 Coupé Iniezione in Canada

Messaggiodi Mike T. il 02/12/2018, 21:23

Immagine

Together at last: 6 Jaeger France gauges in MPH and degrees F ( but the oil pressure is in bar - luckily I am bilingual ;) ) plus the 5 original warning lights that make up part of the sports instrument panel for the 404 Coupé and Cabriolet.

Now I have to get two or three of these gauges refurbished and have a metal plate to hold them made up.


Some recent work on the 404C, last weekend and this weekend too:

Immagine
Clearcoat on the Carrosserie Peugeot plate.

Immagine
For reassembly, I used the original insulation as a template to cut Dynamat Xtreme panels, mounted the Dynamat and then glued the original insulation to it.

Immagine
Heater core with the ancestor of modern "set and forget" heat level - thermostatically controlled water valve.

Immagine
Heater core box is mounted in the car with new foam to seal between the air intake in the bodyshell and the bakelite box.

Immagine
Wiper mechanism mounted - both spindle assemblies are brand new.
1966 Peugeot 404 Coupé Injection No. 4598609, cambio Nardi
Registra il tuo 404: https://recensement.leclub404.com/
Avatar utente
Mike T.
Peugeottista veterano
 
Messaggi: 471
Età: 58
Iscritto il: 15/09/2011, 20:17
Località: Ladysmith BC Canada

Precedente

Torna a Altri modelli

Chi c’è in linea

Visitano il forum: Nessuno e 2 ospiti